Sunday, February 13, 2011

ေသာက၏ေနာက္ကြယ္


ေသာက၏ေနာက္ကြယ္

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသုံးေနထိုင္စဥ္ အခါက ျဖစ္သည္။ ဒကာတစ္ေယာက္သည္ မိမိ၏ အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥ အဆင္မေျပသျဖင့္ စိတ္ဆင္းရဲ ကာ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းသုိ႔ ေရာက္သြားေလသည္။
ထိုဒကာ၏ ကယ္တင္လိုေသာ ဗုဒၶက…..

“တဏွာယ ဇာယေတေသာေကာ၊
တဏွာယ ဇာယေတ ဘယံ။
တဏွာယ ၀ိပၸမုတၱႆ၊
နတၳိေသာေကာ ကုေတာဘယံ။”

“ဒကာ၊ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈ တဏွာေၾကာင့္သာ စိုးရိမ္ပူေဆြးငိုေၾကြးရတဲ့ ေသာကဆိုတာျဖစ္တာ၊ ေဘးဆိုတာျဖစ္တာ၊ စြဲလမ္းျခင္းတဏွာမွ ကင္းလြတ္သူအား ေသာကေရာ၊ ေဘးေရာ မရွိေတာ့” ဟု ေဟာၾကာလိုက္သည္။

ထိုဒကာကား ဘုရားေရွ႔မွာမို႔သာ အားနာ၍ နာလိုက္ ရသည္။ ထိုတရားေတာ္ကုိကား လုံးလုံးစိတ္မက်လွ။ ထို႔ေၾကာင့္ တရားနာၿပီး ၿမိဳ႕ထဲထြက္လာ သည္ႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒကို ေ၀ဖန္ကာ သူ႔၀ါဒကို တင္ျပေလသည္။ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈ႔ရွိလွ်င္ ေသာကတို႔၊ ေဘးတို႔ျဖစ္သည္ဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားသည္မွာ မျဖစ္ႏိုင္။ လူ႔ဘ၀သည္ ခ်စ္ခင္စြဲ လမ္းမႈ ေလာဘရွိမွသာလွ်င္ ေပ်ာ္ေမြ႔ဖြယ္ေကာင္း၏။ ေနခ်င္ဖြယ္ေကာင္း၏။

ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈေၾကာင့္ စိတ္ခ်မ္းသာစရာမ်ားသာရွိ၏ဟု ေျပာၾကားရာ တရားမရွိသူမ်ားကား ထိုသူ၏၀ါဒကို သေဘာက်ႏွစ္သက္ေလသည္။ တရားရွိသူ အေတြးအေခၚရွိသူမ်ားကား ဗုဒၶ၀ါဒကို သေဘာက်၏။ ထို၀ါဒႏွစ္ခုသည္ သာ၀တိၳၿမိဳ႕ထဲတြင္ အေတာ္ပ်ံ႔ႏွံ႔သြားရာ ေနာက္ဆုံး သာ၀တၳိၿမိဳ႕ရွိ နန္းေတာ္ထဲထိ ေရာက္သြားကာ။ ဘုရင္ေကာသလမင္းကပါ ထိုသူ၏၀ါဒ အယူအဆကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သြားေလသည္။

ေကာသလမင္းလည္း သူႀကိဳက္သလို အေတြးအေခၚရွိေသာ မိဖုရားမလႅိကာလဲ လိုက္ႀကိဳက္ လိမ့္မည္ ဟူေသာ အထင္ျဖင့္ သူ႔ဘက္က ရွိ, မရွိေမးၾကည္႔ေလသည္။ မလႅိကာ ၿမိဳ႔ထဲမွာ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈရွိရင္ ေသာကတို႔ေဘးတို႔ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ဗုဒၶ၀ါဒနဲ႔၊ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈရွိမွ စိတ္ခ်မ္းသာတယ္၊ ဘ၀ဟာေနေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ၀ါဒႏွစ္ခုေပၚေနတယ္။ ငါကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကေတာ့ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈေလးရွိမွ ေလာကဟာ ေနေပ်ာ္တယ္။ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ ေကာင္းတယ္ ဆိုတဲ့ ၀ါဒကိုပဲႀကိဳက္တယ္။ သင္မိဖုရားကေရာ ဘယ္၀ါဒကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ပါသလဲ? ထိုအခါ အေတြးေခၚရွိေသာ မလႅိကာက

မင္းႀကီး…..ေလးသေခ်ၤႏွင့္ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္ၿပီးမွ သိျမင္လာတဲ့ သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္နဲ႔ ေဟာထားတဲ့ တရားဆုိတာ ဘယ္ေတာ့မွ မွားယြင္းသြားတယ္ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ ဘုရားကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးမကေတာ့ ဗုဒၶ၀ါဒကိုပဲ ႏွစ္သက္ပါတယ္ဟု ေလွ်ာက္ေလ၏။ မယားက သူ႔ဘက္မပါေသာအခါ ေကာသလမင္းႀကီးသည္ မ်က္ႏွာညိဳကာ စက္ခန္းေဆာင္ထဲ ၀င္သြားေလေတာ့သည္။ ဘုရင္အလိုမက်သည္ကို သိေသာမလႅိကာက မင္းခ်င္းေယာက်္ား ကိုေခၚကာ “တဏွာယဇာယေတေသာေကာ” စေသာ ေဒသနာ၏အက်ယ္ကို ေလွ်ာက္ထား ေမးျမန္းနာယူရန္ လႊတ္လိုက္၏။ မလႅိကာသည္ ေဒသနာကို အက်ယ္ျပန္႔နာၿပီးေသာအခါက်မွ တစ္ညမင္းႀကီးစိတ္ၾကည္သာေနေသာအခ်ိန္တြင္…..

“မင္းႀကီး ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈေၾကာင့္ စိတ္ဆင္းရဲမႈျဖစ္သလား၊ စိတ္ခ်မ္းသာမႈျဖစ္သလားဆိုတာ သိရေအာင္ သင္မင္းႀကီးကို ေမးၾကည္႔ခ်င္ပါတယ္။ သင္မင္းႀကီးစိတ္ထဲရွိတဲ့အတိုင္း ေျဖပါ။ သင္မင္ႀကီးဟာ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးမကို ခ်စ္ခင္ပါသလား”
“ ခ်စ္ခင္လြန္းလို႔ မိဖုရားေခါင္ႀကီးအျဖစ္ တင္ေျမွာက္ထားတာေပ့ါ”
အကယ္၍ အသင္မင္းႀကီးခ်စ္ခင္တဲ့ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးမဟာ ရုတ္တရက္ ေသသြားမယ္ဆိုရင္ မင္းႀကီး စိတ္ခ်မ္းသာမလား စိတ္ဆင္းရဲမလား။

အို…… ဘယ္မွာလာၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာပါ့မလဲ၊ မအိပ္ႏိုင္ မစားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ စိတ္ဆင္းရဲ ရမွာ အမွန္ပါ။ အို…………မင္းႀကီး စဥ္းစား၍ေျဖပါေလာ့၊ အရင္မင္းႀကီးယူထားသည္က ခ်စ္ခင္ စြဲလမ္းမႈေၾကာင့္ စိတ္ခ်မ္းသာသည္၊ ေနေပ်ာ္သည္ဟု ထင္သည္မဟုတ္ပါလား၊ ယခု သင္မင္းႀကီးထင္သလို မဟုတ္ေတာ့ပဲ စိတ္ဆင္းရဲမႈ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲမႈကိုသာ ေတြ႔ရသည္ မဟုတ္ပါေလာ။

ေကာသလမင္းႀကီးသည္ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းေသာ သားမ်ား၊ သမီးမ်ား၊ နန္းေတာ္ႀကီးမ်ားကို ေရွးနည္းအတိုင္းပင္ ေမးရာ မင္းႀကီးသည္ ေနာက္ဆုံးတြင္ နားလည္သေဘာေပါက္ လက္ခံ သြားေလသည္။ စဥ္းစားၾကည္႔ပါ… အကယ္၍ မိမိအိမ္ေရွ႔မွ အသုဘတစ္ခု ျဖစ္ခ်သြားမည္။ ေသသူသည္ မိမိႏွင့္မသိသူဆိုလွ်င္ စိတ္ထဲတြင္ ဘာေသာကမွမျဖစ္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေသာကမျဖစ္သနည္း။ ေသသူအေပၚတြင္ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈမရွိ ေသာေၾကာင့္ပါတည္း။

တစ္ဖန္ေသသူသည္ မိမိေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ေယာက္ ျဖစ္မည္ဆိုလွ်င္ ေသာကပရိေဒ၀ျဖစ္ရၿပီ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ျဖစ္ရသနည္း၊ ေသသူအေပၚ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈ႔ ရွိေနေသာေၾကာင့္ပါတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းမႈရွိသူအား စိတ္ဆင္းရဲမႈသာ ျဖစ္ရသည္။ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကား မျဖစ္ႏိုင္ေပ။….


ေသာကမွကင္းေ၀းႏိုင္ၾကပါေစ…….

ျမန္မာတို႔၏ အသက္-ေမတၱာရွင္ စာအုပ္မွ ထုက္ႏုတ္ေဖာ္ျပသည္။
--
အရည္အေသြး .......မျပည့္ေသးခင္
ကေလးကေလွာင္ ...ေခြးကေဟာင္မည္
အေမာင္ဒီအတြက္ ...စိတ္မပ်က္နဲ့
ေရွ့ဆက္ၾကိဳးကုတ္ ...အလုပ္လုပ္ပါ...။ ။
Thanks to Barnay barnay.87@googlemail.com for sharing this email...

0 comments: